Frågor & Svar
Frågor om fotografering
Kolla under fliken Boka tid här på vår hemsida så hittar du information om var studion befinner sig samt kontaktinformation. Bredvid varje ställe vi ska besöka finns en Mer info-länk där du kan hitta informationen.
Du blir inte debiterad vid uteblivet besök, har du inte kommit på din bokade tid så kommer vi att ge bort den till en drop-in kund. Vi uppskattar om du kan avboka din tid senast 12 timmar innan bokningen, det gör du via mailet som du fick när du bokade.
Det gör du via mailet du fick när tiden bokades.
Presentkortet går endast att lösa in vid fotograferingstillfället i någon av våra studior. Du kan boka en tid för fotografering i valfri mobil Klick-Kids! studio. Det gör du HÄR.
Det går inte att kombinera flera presentkort eller använda det tillsammans med andra erbjudanden.
Ja, i mån av tid tar vi emot drop-in kunder. Vi rekommenderar dock att boka tid om man vill vara säker på att få en tid.
Nej, oavsett antalet barn räcker det att boka en tid.
Skrattgarantin innebär att vi bjuder på fotograferingen för 50kr om fotografen upplever att hen inte har fått med något naturligt leende på någon utav bilderna.
Ja självklart. Säg bara till personalen på plats att ni vill ha familjebild så ordnar de det.
Vi fotar barn i alla åldrar, allt från nyfödda till äldre tonåringar, men vi specialiserar oss på barn mellan 0-12 år.
Frågor om bildvisning
Du kan boka en ny tid för visning av dina fotografier, antingen på vårt kontor i Sollentuna eller på någon av de olika orter vi besöker för bildvisningar. Observera att det inte går att boka om din tid själv. Vi kan hjälpa dig att ta med dina bilder dit du önskar komma för ny visning. Vi arkiverar bilderna vid missad visning.
Skicka ett mail till info@klickkids.se där du anger namn och studionummer så kommer vi att hjälpa dig med en ny bokning av din visning.
Observera att det endast är ett fåtal visningar vi erbjuder, hör gärna av dig i god tid.
Det gör du via mailet du fick när tiden bokades. Det går inte att avboka 12 timmar innan avtalad tid.
När du kommer på din bildvisning betalar du för de bilder du valt ut och får med dig allt hem på en gång. Du kan betala på plats med kort, swish, kontant eller dela upp din betalning räntefritt. Vi har ett samarbete med Resurs Bank, där vi kan erbjuda räntefri delbetalning upp till 12 månader, utan uppläggningsavgift.
Frågor om bilder, utskrifter, produkter och framkallning
Våra bilder som finns till försäljning är framkallade i 20x30cm förstoringar. I våra paket kan man köpa sina digitala filer som går att framkalla på egen hand. Vi framkallar alla våra bilder från samma filer som finns till försäljning. Vi rekommenderar att man framkallar upp till 40x60cm för att kvalitén ska vara god.
Våra fotopapper är av exakta måttet 200,3mm x 300,5mm(20,3 x30,5cm) alltså 8 x 12 tum.
De flesta som framkallar bilder, inklusive vi på Klick-Kids! Barnfotografer, har av bekvämlighetsskäl valt att benämna det som 20X30cm, då det skulle förvirra de flesta konsumenter om man skrev måttet i tum.
Anledningen till dessa underliga mått är att det är standard att ange kopiestorlek i tum. 6 tum är 152 mm, 8 tum är 203 mm och 12 tum är 305 mm
Dett är något som även de proffessionella ramtillverkarna vet om. De har anpassat sina ramar till det måttet och benämner det oftast som 20X30cm.
Ja det går bra så länge vi inte har makulerat de digitala bilderna. Maila oss på info@klickkids.se för mer information.
Frågor om reklamation/ångerrätt
Nej, vi har ingen ångerrätt på våra bilder då våra bilder går under följande kategori på konsumentverket:
– Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel, till exempel familjefoton.
Skriv till oss på info@klickkids.se om exempelvis dina nyckelringar gått sönder eller om bilderna på din usb-sticka är trasiga så hjälper vi dig.
Övriga frågor
Vi på Klick-Kids! har rutiner kring hur vi hanterar hygienen i våra fotostudior. Detta innebär att vi:
-Tvättar och spritar händerna.
-Vi desinficerar allt som barnen och fotografen rör vid.
-Vi rengör allt i studion varje dag.
-Vi tvättar och byter ut kläder och filtar regelbundet.
Vid perioder av hög risk för spridning av virus, t.ex. kräksjuka eller influensa osv har vi skärpta hygienrutiner där vi under vissa perioder inte lånar ut t.e.x kläder eller använder all vår rekvisita.
Våra svarstider kan variera beroende på säsong, men vi försöker alltid att svara så fort vi kan. Vi svarar endast på vardagar.
Ibland hamnar tyvärr våra svar i skräpposten så kolla gärna där. Vi svarar även på meddelanden på Facebook.
Studionummer är ungefär som ett ordernummer. Så att vi ska kunna skilja alla kunders bilder åt.
Du får ditt studionummer under fotograferingen på en lapp där även din tid för bildvisningen står. Det går även att hitta studionumret på baksidan av gratisbilden när du har varit på din bildvisning (det som står innan.jpg).

Om oss
Vårt jobb är att fotografera ditt barn och fånga just din älsklings personlighet. Att fotografera våra yngsta medmänniskor är en konst i sig, barn är väldigt mycket här och nu, inte igår eller imorgon.